VNOS IN UREJANJE
ARTIKLOV
V
modulu »Vnos in urejanje artiklov« evidentirate prodajne artikle v Vašem
poslovnem sistemu. Za lažje evidentiranje podatkov in boljši pregled nad njimi
je vnosna mapa razdeljena na več vnosnih map oziroma zavihkov, ki so vsebinsko
razdeljeni.
Legenda
ikon:
Nov
(Vnos novega artikla)
Prekliči (Preklic vnesenih podatkov)
Shrani (Shrani vnesen artikel)
Lokacije (vnos lokacij
artiklov (posebno doplačilo))
EAN koda (vnos črtnih
kod artiklov)
Modeli (razporejanje
artikla na modele (posebno doplačilo))
Deklaracija (izpis
deklaracije za artikel (posebno doplačilo))
Tehnološki standardi
Priponke (dodajanje
priponk)
Embalaže
(vnos
embalaže artikla)
Najboljša nabava
TecDoc šifrant
artiklov
Internet opis
Dodatni dobavitelji
Urejanje atributov
Skladišče
Splošno urejanje
Dostave artiklov
Alternativni artikli (vnos
alternativnih artiklov (posebno doplačilo))
Večjezičnost naziva artikla (vnos nazivov
artiklov v tujih jezikih)
Tehnični obrazec (vnos kosovnic
artiklov (pri artiklih, kateri so opredeljeni, da vsebujejo kosovnico)
Pomoč
Izhod (izhod iz programa)
Hitra navigacija:
10) Dinamični atributi (opcijsko)
Kot dodatna funkcionalnost je možnost urejanja artikla
glede na pravice do klasifikacije – če uporabnik nima pravice do klasifikacije
v kateri je artikel, ni možno urejanje artikla, oz. lahko samo pregleduje. Več
o tej pravici tukaj.
Zavihek »Sredstvo«
vsebuje splošne podatke o artiklu.
Šifra artikla (1) je ključni podatek, obvezen za vnos. Pri vnosu novega
artikla se šifra avtomatsko določi.
Opcijsko je možna nastavitev ročnega
številčenja artiklov.
Naziv artikla (2) je
obvezen podatek. Na voljo je 1500 znakov za opis.
Osnovna nastavitev vnosa je 30 vrstic po 50
znakov, kar odgovarja tudi vsem standardnim izpisom in pregledom.
V polje dobaviteljeva
šifra (3) vpisujemo dobaviteljevo šifro artikla ali kataloško številko,
v kolikor jih dobavitelji uporabljajo. Po tej šifri je omogočeno iskanje
artiklov.
Opcijsko
se polje lahko uporablja za vpis črtnih kod. Ob vpisu znaka # omogočeno na
izpisih skrivanje oznak za tem znakom. Možna nastavitev obveznega vpisa in
števil obveznih znakov ter kontrole na enkraten vpis kataloške številke.
V polje črtna
koda (4) se vnaša primarna črtna koda artikla. Če primarna črtna
koda za artikel že obstaja potem je polje zaklenjeno in se lahko dodatne črtne
kode vnašajo s posebno funkcijo za vnos črtnih kod.
Navezava
na knjigovodstvo
Pri
vnosu materiala in blaga v materialni šifrant in njihovi opredelitvi v polju Vrsta sredstev, programski modul
avtomatsko prenese podatek v polji Konto
nabave in Konto prodaje. Ta
polja so potrebna v sporočilnem sistemu za pravilno razknjiževanje
porabe materiala.
V polju vrsta
sredstva (8) definiramo vrsto artikla.
Izberemo lahko samo vrsto, ki smo jo predhodno opredelili v šifrantu vrst
materialnih sredstev. Na izbrano vrsto artikla so vezani konti prodaje in
nabave. Za storitve velja, da pri knjiženju materialnih dokumentov ne zahteva
zaloge na skladiščih. Vrsto artikla ni dovoljeno popravljati, če je artikel že
imel promet.
Enoto
mere
(9) je potrebno določiti za vsak artikel in se kontrolira v
šifrantu enot mer.
I.
Klasifikacija (10) - Primarna klasifikacija ali
skupina izdelka je šifra s katero lahko opredelimo artikel in nam je v pomoč
pri iskanju artikla iz šifranta artiklov. Primarni klasifikacija je tronivojna drevesna struktura artiklov. Po njej lahko v
poslovnem procesu vršimo tudi analize, določamo posebne rabatne lestvice in
določamo prodajno maržo, planiramo prodajo. Vpis v primarno klasifikacijo je
obvezen.
II. Klasifikacija (11)- Sekundarna klasifikacija ali skupina
izdelka je šifra s katero lahko opredelimo izdelek in nam je v pomoč pri
iskanju artikla iz šifranta materialnih sredstev.
Kadar je materialno sredstvo sestavljeno iz
več identov ima to materialno sredstvo kosovnico (12) iz katere razberemo kateri identi so to. Takšen artikel lahko prejmemo na skladišče
samo s proizvodnim delovnim nalogom.
Torej, če ima artikel
kosovnico, potem v polju označimo z Da in sem nam odpre dodatno polje Preračun
cene iz kosovnice, kjer opredelimo ali se bo cena za ta artikel ob preračunu
cenika računala na osnovi cen materiala v kosovnici.
V kolikor je na artiklu navedeno serijsko evidentiranje (13),
potem bo program zahteval na materialnih dokumentih zajem serijskih številk
glede na način spremljanja serijskih številk.
Ko je izbrano serijsko evidentiranje potem se
izbere tudi način serijskega evidentiranja (14) .
·
Serijske
številke pomeni, da se evidentirajo samo serijske številke in je
serijska številka porabljena ob izdaji.
·
Razrez
pomeni, da se spremlja tudi velikost artikla. Ob nabavi se kot velikost artikla
prevzamejo mere artikla iz šifranta artiklov (dolžina, širina,
višina/debelina). Ob izdaji se za serijsko številko vpiše še velikost ostanka.
Serijska številka je porabljena, ko je ena od mer enaka 0.
·
Količinsko
pomeni, da se spremlja količinska zaloga posamezne serijske številke ali
serije.
Prenos
v proizvodnjo z DNP (15) - Parameter s katerim se
določi način prenosa material v proizvodnjo. Ob potrditvi se material prenese
iz centralnega skladišča v proizvodnjo s knjiženjem proizvodnega delovnega
naloga. Drugače mora uporabnik z drugimi dokumenti zagotoviti zadostno količino
materiala za knjiženje proizvodnega delovnega naloga.
Garancijski
list
(16) - Parameter določa ali se za artikel izpisujejo
garancijski listi.
Garancija (17)- V
polje garancija se vpiše dolžina garancije v mesecih za artikel.
Garancija
dobavitelja (18) - V polje garancija
dobavitelja se vpiše dolžina garancije v mesecih, ki jih zagotavlja dobavitelj.
Tip (19) - Podatek s katerim lahko določamo tipe/modele proizvodov
na katere se nanaša artikel.
Nadartikli - V
polju »Nadartikli«
(20) se prikazujejo povezave med artiklom in klasifikacijskim
artiklom. Funkcionalnost se uporablja za spletne strani v primeru, če ima
artikel lahko različne atribute (masa, barva, volumen).
Poteče čez (dni) (21)–
Polje je opcijsko in nastavlja kontrolo obvestila po e-pošti prodajalcu in
skrbniku produkta o poteku artikla. Prejeto obvestilo je vezano na samo
stranko, ker je kontrola tudi preko prodajnih dokumentov.
Primer: Stranki bo potekla licenca za antivirusni program. Skrbnik in prodajalec dobita pošto: Za stranko »ID
stranke, Priimek« artikel »ID artikla , Naziv artikla« je bil zadnjič prodan »datum
dokumenta« s ključem »ključ dokumenta« in poteče čez X dni. Prosim, poskrbite
za podaljšanje artikla.
Finance
Polje šifra
davčne stopnje (1) je obvezno za vnos.
Tukaj definiramo stopnjo davka, ki jo obračunamo pri tem materialnem sredstvu.
Na osnovi te definicije se izračunava davek, ki ga plačujemo pri nabavi tega identa oziroma, ki ga zaračunamo pri prodaji identa.
Polje šifra
davčne stopnje ob vgradnji (2) se uporablja za
gradbene dobave na katerih se davek artikla obračunava po drugačni stopnji
kakor pri normalni prodaji.
V polju konto
nabava (3) določimo konto na
katerega knjižimo materialno sredstvo pri nabavi.
V polju konto
prodaja (4) določimo konto na
katerega knjižimo prodajo artikla.
Tip
nabave - statistični podatek katerim lahko opcijsko služi za
iskanje artiklov in nam pove kateri artikli se nabavljajo na zalogo in kateri
se nabavljajo samo po naročilu.
Vpis, se na zahtevo kontrolira na prejemu. Pri
izbiri po naročilu mora biti za izbrani artikel zavedeno naročilo kupca.
Idealna
in minimalna zaloga sta podatka, ki nam
lahko služita pri preračunavanju potrebne količine v nabavi. Obe zalogi
pomenita zalogo na podjetju in lahko služita za iskanje tistih artiklov,
katerih zaloga (dejanska ali prodajna na podjetju) ne odgovarja vpisanim
zalogam.
Gumb Idealna
in signalna zaloga po skladiščih je funkcija za
vpis idealnih in minimalnih zalog po skladiščih. Omogočen vnos šele po
shranitvi artikla.
Predviden
RVC
(%) je podatek na katerega je
omogočena kontrola nabavne cene v nabavi in kontrola prodajne cene v prodaji.
Popust
(%)
na artiklu pomeni, da se bo v prodajnih dokumentih upošteval vpisan popust na
artiklu in bo izločil vse ostale popuste, ki bi bili navedeni na poslovnih
partnerjih.
Način kreiranja prodajnih cen – podatek nam
pove ali se prodajne cene kreirajo neodvisno od prejema ali pa na prejemu. V
primeru, da se izbere IZ PREJEMA potem bo pri vnosu prejema omogočeno vnašanje
in popravljanje prodajnih cen v ceniku 1, če je na nastavitvah dokumenta to
omogočeno (XML nastavitev UpdatePriceListOneForSupply)
Odgovorna
oseba - oseba, ki odgovarja za podatke o tem materialnem
sredstvu in jih sprotno popravlja, tako da so shranjene točne informacije o
materialnem sredstvu.
Programska
oprema omogoča vodenje posebej prodajnih pogojev za veleprodajo in maloprodajo.
V tem primeru se predviden
RVC, Popust, Način kreiranja prod.cene in odgovorna
oseba lahko definirajo posebej za veleprodajo in maloprodajo. (dodatna
funkcionalnost)
V polju carina
dodeljujemo artiklu šifro carinske stopnje.
To je v kalkulirani % davčne stopnje pri izračunu PPC (priporočene prodajne
cene).
Carinska
tarifa je podatek iz nomenklature carinske uprave.
Dodatna
merska enota in Faktor
preračuna merskih enot za intrastat so podatki,
ki so pomembni za Intrastat poročanje. Opis,
delovanje in uporaba teh polj je opisana v navodili za Intrastat.
Poreklo je
šifra države v kateri je največkrat izdelan artikel. Podatek se uporablja pri
uvozno/izvoznih dokumentih kot ponujen podatek o poreklu blaga.
V polju transport
dodeljujemo artiklu šifro transportnih stroškov. To je kalkulirani %
transportnih stroškov pri izračunu PPC (priporočene prodajne cene).
V polju špedicija
dodeljujemo artiklu šifro špedicijskih stroškov. To je kalkulirani %
špedicijskih stroškov pri izračunu PPC (priporočene prodajne cene).
Proizvajalec - šifra proizvajalca artikla.
Dobavitelj -
šifra najpogostejšega dobavitelja.
Konsignacijski dobavitelj - šifra konsignacijskega
dobavitelja.
Čas dobave -
predviden čas dobave od naročila dobavitelju do prispetja blaga na skladišče. Ta
podatek lahko v nabavni funkciji ob dograditvi programske opreme pomaga pri optimiranju zalog.
Čas
sestavljanja - čas, ki se uporablja pri artiklih, ki imajo
kosovnico in morajo pred izdobavo skozi postopek proizvodnje. Čas sestavljanja
je proizvodnje.
Vnosni
mapi Kupci/Trgovci nam služita za
oblikovanje cene za artikel. Podatki o oblikovanju cene se shranijo, s tem
imamo možnost vpogleda na kakšen način smo ceno oblikovali.
Prodajna cena se izračuna po formuli:
Pripravljena prodajna cena = Osnova za izračun prodajne cene *
Klasifikacijski
faktor * Faktor * Zadnji tečaj +
(Osnova
za izračun prodajne cene * %Carina) +
(Osnova
za izračun prodajne cene * % Špedicija) +
(Osnova
za izračun prodajne cene * % Transport)
Valuta - v
polje vpišemo valuto v kateri je zapisana osnovna cena materialnega sredstva.
Osnova za izračun cene – v
polje vnesemo osnovo za izračun prodajne cene brez DDV. Iz te osnove se
preračunava prodajna cena za kupce po formuli za izračun prodajne cene. Osnova
za izračun se vnaša v navedeni valuti.
Faktor - je
podatek, ki vpliva na izračun prodajne cene. Z njim določamo prodajno maržo za
artikel.
Med
vpisovanjem podatkov se cena sprotno izračunava. Po vpisu vseh polj se vneseni
podatki potrdijo z izbiro funkcije potrdi.
Spodnji del ekranske slike se imenuje kalkulacija. Podatki te ekranske slike
se avtomatsko izpišejo in so nam v pomoč pri oblikovanju cene. Prikazujejo pa
podatke o nabavi, prodaji in zalogah artikla na vseh skladiščih podjetja.
Zadnja
nabavna cena se lahko vnaša za tiste artikle, ki imajo v vrstah materialnih
sredstev označeno, da se lahko vnaša lastna
cena.
Razširjen
naziv je prostor za vpis daljšega naziva artikla. Ta naziv lahko na zahtevo
tudi kasneje izpisujemo na prodajnih dokumentih.
Na vnosni mapi Ostalo definiramo podatke o nekem materialnem sredstvu, ki so za
nas pomembni, vsebinsko pa se ne navezujejo na nobeno definirano vnosno mapo na
materialnem sredstvu.
Kadar v polju Aktiven označimo neko sredstvo kot aktivno pomeni, da bo to
sredstvo zajeto v vseh obdelavah. V primeru, da ga označimo kot neaktivnega
imamo materialno sredstvo samo evidentirano, podatki se ne uporabljajo pri
nobeni obdelavi razen z posebno izbiro obdelave tudi neaktivnih.
Posebna
opomba je opomba, ki se prenaša na dokument, kadar je artikel
takšen, da se po predpisih zahteva navedba kakršnekoli posebne opombe na dokumentu
prodaje. Posebne opombe se nastavljajo v šifrantu opomb.
Kadar neki artikel objavimo v ceniku za kupce ali v
ceniku za trgovce, to evidentiramo v teh dveh poljih. Obe polji imata
obvezen vnos.
Ostala polja na tej vnosni maski so polja, ki
se v slučaju prikazovanja na internetni strani in uporabe internetne trgovine.
Kadar cenike za kupce in trgovce objavljamo
tudi v internetu to evidentiramo v polju Objava
v internetu za kupce in Objava v
internetu za trgovce. Obe polji imata obvezen vnos. S tem določimo ali
artikel objavljamo v internetnih prikazih za končne potrošnike (B2C) ali
poslovne partnerje (B2B).
Vrsta
akcije je podatek, ki nam v primeru internetnega prikazovanja
omogoča različne prikaze artiklov. Artikle z različnimi vrstami akcije lahko
različno poudarjamo v internetnem prikazovanju.
Za prikazovanje dodatnih podatkov o artiklu na
internetni strani programska oprema omogoča definiranje naslovov za te podatke.
Ti naslovi (slika spodaj) so lahko na lastnem strežniku ali na kateremkoli
strežniku v internetnem omrežju. Istočasno omogočamo prikaz slike v listanju
artiklov.
Faktor
prikaza cene je faktor s katerim bo na izpisu dokumenta
pomnožena prikazana cena.
Primer:
Cena
v ceniku 0,001
Faktor
prikaza cene 100
Prikazana
cena na dokumentu 0,1 /100
V primeru, da je faktor 1 se cena
prikazuje takšna, kot je v ceniku.
PLU
oznaka za Bizerba tehnice - je
šifra artikla v tehtnicah proizvajalca Bizerba.
Uporablja se pri izvozu artiklov iz programske opreme TIC v tehtnice Bizerba. Ena PLU oznaka je lahko samo na enem artiklu.
ABCD
obrat je vrednost, ki jo sistem priredi glede na izračunano prodajo
v enoti mere v zadnjih treh mesecih. Na 3. nivoju klasifikacije je omogočen
vnos klasifikacijskih mej. Izračunana prodaja se umesti v to tabelo in določi
se ABCD obrat, ki je črka A, B, C ali D. Kljukica v okence "Fiksen ABCD obrat" pomeni, da se za
ta artikel klasifikacijski faktor ne izračunava in se ne polni. Vnos je viden
samo kadar je kupljena funkcionalnost "ABCD obrat".
Sekundarni
artikel - Dovoljena vrednost v tem polju je Da, Ne, ali prazno. V
primeru, da je vnos obvezen, vrednost prazno ni dovoljena. Če je artikel
označen kot sekundarni, potem bo obdelava, ki se samodejno zažene enkrat na
teden tak artikel označila kot pasiven. Funkcionalnost je plačljiva.
Vrednost v polju "Povezan artikel" predstavlja
artikel, ki se mora nahajati na dokumentu skupaj z artiklom, ki ga vnašamo.
Procedura, ki kontrolira prisotnost povezanega artikla se nastavi na dokumentu
na dogodkih shrani, knjiži ali potisni. Rezultat neprisotnosti povezanega
artikla je zavrnitev dogodka (shrani, knjiži ali potisni ne uspe).
Funkcionalnost je opcijska.
Za določene artikle se
priporočena prodajna cena od dobavitelja (v nadaljevanju PPC) ne sme
spreminjati. To so na primer artikli v akciji. Za te artikle se formula za izračun cene (glej »Izračun cene avtomatsko uvoženega artikla«)
ne sme upoštevati in prodajna cena mora biti enaka PPC. Zaradi tega smo v modul
za vnos in generiranje artiklov dodali parameter »Fiksna cena« z možnostjo
izbir »Da« ali »Ne«.
Na artiklih lahko določimo da se jim PPC ne
glede na osveževanje artikla ne sme spreminjati. To se nastavlja s parametrom
»Zaklenjena cena« z izbirama »Da« ali »Ne«. Artiklom se tako pri osveževanju še vedno spreminja nabavna
cena, popusti, itd. ,a se avtomatski izračun cene ne izvede.
Povezava do celotnih navodil za
povezovanje dobaviteljevih dokumentov: http://tichelp.comtron.si/ComPS/TICHelp/SI/XMLuvoz.htm
Izračun
cene avtomatsko uvoženega artikla
Vsak
artikel ima svoj faktor za kupce (KFAK) in faktor za trgovce (KFAT) ter
klasifikacijski faktor (se lahko vidi na modulu za vnos in urejanje artiklov).
Različni klasifikacijski faktorji so za kupce (KFK) in za trgovce (KFT).
Oznake
pri izračunu: Nabavna cena = NC; Carina = CA; Špedicija = ŠP; Transport = TR;
Zadnji
tečaj = TČ; Priporočena prodajna cena dobavitelja = PPC
Izračun
za našo priporočeno prodajno ceno (NPPC):
Cena
za trgovce: NPPC
= NC*KFT*KFAT*TČ + (NC*%CA) + (NC*%ŠP) + (NC*%TR)
Cena
za kupce: NPPC
= NC*KFK*KFAK*TČ + (NC*%CA) + (NC*%ŠP) + (NC*%TR)
Pri ceni
za kupce se upošteva tudi PPC in sicer
1. če
je PPC > NPPC, se v cenik vpiše PPC ter razlika med PPC in NPPC kot odstotek
popusta, oz. če je PPC npr. 300€, NPPC 250€, se v cenik vpiše 300€ in popust
((300-250)/300))*100= 16,67%, oz. ((PPC-NPPC)/PPC)*100.
2. če
je PPC < NPPC in PPC > 0, se naredi NPPC := PPC
Pri
ceni za trgovce popusta ni in velja le točka 2. oz.:
Če
je ((PPC < NPPC) in (PPC > 0))
Potem
je NPPC := PPC
Podatki, ki se nanašajo na transport
materialnega sredstva se vpisujejo v vnosno mapo z nazivom Transport.
Podatki pakirna
količina, bruto teža, neto teža, dolžina, višina, širina in bruto prostornina nam služijo za izračun potrebnega prevoznega
sredstva pri dostavi blaga ob naročanju ali prodaji, ker je iz njih možno
izračunati težo in prostornino. Podatki so na enoto mere razen pakirne
količine, ki nam pove v kakšnih količinah so artikli pakirani. Prodajni dokumenti
upoštevajo podatek iz polja »Pakirna količina«, nabavni dokumenti upoštevajo podatek
iz polja »Pakirna količina nabave«.
POZOR: Podatek o teži za poročila Intrastat
se vpisuje v polje bruto teža!
Embalaža v katero embaliramo materialno
sredstvo definiramo v polju šifra
embalaže.
V spodnja vnosna polja vnašamo podatke o
avtomobilskih gumah. Podatki so predvsem namenjeni izvozu v B2B/B2C internetne
trgovine. Razen tega so podatki zgolj informativne narave in se v sami
aplikaciji ne uporabljajo.
V informaciji o zapisu so prikazani podatki o
uporabniku, ki je ustvaril zapis v tabeli materialnih sredstev in o uporabniku,
ki je zadnji spreminjal podatke o materialnem sredstvu.
V zavihku fiksni atributi lahko za artikel
določite posamezne podatke (atribute) kot je vidno na sliki.
Vnesete lahko:
·
starost otroka;
·
nabavne dimenzije artikla (enoto mere in
dimenzije);
·
volumen;
·
težo;
·
mere (prost vnos npr. 12x15x19 cm);
·
barvo;
·
spol (za kateri spol je ta artikel – primerno
recimo za oblačila);
·
TecDoc
šifro;
·
Internet klasifikacijo;
·
izberete lahko skupino atributa v katero sodi
ta artikel;
·
izberete blagovno skupino;
·
lahko vnesete tudi sestavo artikla.
Navodila za dinamične atribute najdete tukaj.