PREJETO NAROČILO

 

Prejeto naročilo je dokument, s katerim zavedemo naročilo kupca. Kadar se stranka odloči, da bo kupila blago za katero smo izstavili predračun, tvorimo na osnovi tega predračuna prejeto naročilo, tako, da izvedemo premik iz predračuna v prejeto naročilo. S knjiženjem naročila se izvede rezervacija za naročene artikle in s tem se zmanjša prodajna zaloga. Programska oprema TIC omogoča enostavno kreiranje dokumenta. Prejeta naročila so osnova za izdajo blaga v veleprodaji ali maloprodaji. Vsi dokumenti veleprodaje se kreirajo , urejajo in izpisujejo v Urejevalniku prodajnih dokumentov.

 

Legenda ikon:

 

  Nov

  Prekliči (prekliči izbor)

  Shrani

  Natisni

  Predogled

  Osveži

  Knjiži

  Odknjiži

  Premik

  Pred opomba

  Opomba

  Priponke

  Saldakonti

  Pregled dnevnika prenosov s terminali

  Osebe (prikaz oseb)

  Pregled rezervacij artiklov

  Optimalno (optimiziraj širino kolon)

  Pomoč

  Izhod (izhod iz programa)

 

 

Hitra navigacija:

 

1.    Delo z dokumentom PNA

1.1.       Primarno okno – tip, reference, osebe, dostop

1.2.       Sekundarno okno – Šifra klienta, Oblika, Datumi, Prejemnik, Povezava, Finance

1.3.       Vnos podatkov v vnosne mape tretjega okna urejevalnika dokumentov (terciarno okno)

1.4.      Urejanje obstoječega predračuna

1.5.       Izpis

1.6.       Premiki dokumentov

1.7.       Knjiženje in odknjiženje prejetega naročila

1.8.       Premik v izdobavo

 

 

 

1.    Delo z dokumentom PNA

 

Vnosno mapo odprtega dokumenta lahko razdelimo na tri okna.

·         Primarno okno  (A)– Tip, Reference, Osebe, Dostop;  

·         Sekundarno okno (B)– Šifra klienta, Oblika, Datumi, Prejemnik, Povezava, Finance;

·         Terciarno okno (C)– Vnos, pregled in urejanje pozicij.

 

 

1.1.        Primarno okno – tip, reference, osebe, dostop

 

Zavihek z nazivom Tip vsebuje osnovne evidenčne podatke o tem dokumentu:

 

 

·         V polju z obveznim vnosom, poslovna enota / stroškovno mesto, sta predlagana poslovna enota in stroškovno mesto v katero je prijavljen uporabnik, ki vnaša dokument. Kadar se dokument ne bo nanašal na predlagano poslovno enoto in stroškovno mesto, vpišete v polje ustrezni podatek. Lahko si pomagate s šifrantom, ki se odpre po kliku na ikono za vnosnim poljem.

 

·         Skladišče je polje z obveznim vnosom. Privzeto je predlagano vedno glavno skladišče. Kadar se dokument ne bo nanašal na to skladišče ga ustrezno spremenite. Okno s šifrantom skladišč odprete s klikom na ikono za vnosnim poljem. V šifrantu lahko izberete glavno skladišče ali skladišča, ki so v poslovni enoti, ki ste jo opredelili v prejšnjem vnosnem polju. Ostalih skladišč v šifrantu ne vidite in vam niso na razpolago.

·         V vnosno mapo z nazivom »Reference« se vnašajo podatki v primeru, da je potrebno v novi tip dokumenta prekopirati podatke iz izvornega dokumenta. Primer: prejeto naročilo -> proizvodni nalog.

 

Zavihek z nazivom Osebe vsebuje se nanaša na  osebe, ki so dokument napisale, ga prejele ali izdale in odgovorno osebo, ki je podpisnik dokumenta.

·         Komercialist - oseba, ki je napisala in izdala predračun stranki.

·         Podpisnik - odgovorna oseba, ki podpisuje dokumente (ponavadi direktor prodaje ali direktor podjetja).

·         Skladiščnik – skladiščnik, ki izda blago.

 

V zavihku z nazivom Dostop so zapisani podatki o dokumentu. Podatke vnaša program samodejno. Popravek ali vnos iz strani uporabnika ni možen.

·         Avtor - v tem polju je prikazan avtor dokumenta.

·         Datum izdelave - V tem polju se prikaže datum izdelave dokumenta.

·         Zadnja sprememba - v polje se vpiše ime uporabnika, ki je zadnji spreminjal podatke na dokumentu.

·         Datum zadnje spremembe - prikaže se datum, ko je bila narejena zadnja sprememba na dokumentu.

·         Uporabnik - v polju se prikaže oseba, ki uporablja dokument. Zapisan ostane zadnji uporabnik dokumenta.

·         Datum odprtja - prikaže se datum, ko je zadnji uporabnik odprl dokument.

·         Zadnji uporabnik tiskal – prikaže se podatek o zadnjem tiskanju dokumenta.

 

 

1.2.        Sekundarno okno – Šifra klienta, Oblika, Datumi, Prejemnik, Povezava, Finance

 

Zavihek z nazivom Šifra klienta vsebuje naslednje podatke:

 

·         Šifra - V vnosni mapi naslovnik vpišemo šifro stranke, ki ji je dokument namenjen. Podatek moramo obvezno vnesti v polje. Šifro stranke lahko najdemo v šifrantu, ki ga odpremo s klikom na ikono za vnosnim poljem. Naslovnik na dokumentu je pravna ali fizična oseba, ki je tudi bodoči plačnik računa.

 

·         Oseba - kadar želimo dokument nasloviti na določeno osebo, ki je zaposlena pri tem klientu, vpišemo v polje »Oseba« njeno šifro, ki jo lahko poiščemo v šifrantu. Šifrant odpremo s klikom na ikono  za vnosnim poljem.

 

 

Zavihek z nazivom Oblika vsebuje naslednje podatke:

 

·         Valuta - v polje valuta vpišete šifro valute, v kateri poslujete. Polje ima obvezen vnos.

·         Jezik - polje ima obvezen vnos. V njem opredelite jezik izdane fakture. S klikom na ikono  za vnosnim poljem se odpre šifrant tujih jezikov.

·         Cenik - polje ima privzet obvezen vnos podatka. V polju šifra cenika je predlagana šifra 1 - to je primarni cenik za kupce, ki se najpogosteje uporablja pri prodaji. Če želite imeti na dokumentu cene iz katerega drugega cenika, vpišete v to polje ustrezno šifro cenika. Šifrant cenikov lahko odprete s klikom na ikono  za vnosnim poljem.

 

Zavihek z nazivom Datumi vsebuje naslednje podatke:

 

 

·         Datum naročila

·         Valuta dni – čas, ki je na voljo stranki za plačilo

·         Datum valute – datum, ki se navezuje na zgornjo valuto (datum plačila)

·         Datum predvidene dobave

 

 

Zavihek z nazivom Prejemnik vsebuje naslednje podatke:

·         Šifra – na tem mestu vnesete ali poiščete šifro poslovnega partnerja. To polje se izpolnjuje v primeru, ko prejemnik ni enak šifri klienta (več poslovnih enot ali drugi razlogi).

·         Oseba - kadar želite dokument nasloviti na določeno osebo, ki je zaposlena pri tem klientu, vpišemo v polje Oseba njeno šifro, ki jo lahko poiščete v šifrantu s klikom na ikono  poleg vnosnega polja.

Zavihek z nazivom Povezava vsebuje naslednje podatke:

 

 

·         Naročilnica - če ste predračun napisali na podlagi naročilnice, v to polje vpišete naročilnico, na katero se navezuje predračun.

·         Številka pogodbe -  v kolikor imate s klientom oziroma naslovnikom sklenjeno pogodbo, v polje vpišete ustrezno številko pogodbe.

·         Dostava – v polje vnesete dostavo oziroma jo izberete s pomočjo iskalnika (?)

·         Izjava – V primeru vpisane izjave se na pozicijah cene avtomatsko preračunajo glede na spremembo davčne stopnje. 

 

Zavihek z nazivom Finance vsebuje naslednje podatke:

 

 

·         Konto - v vnosni mapi finance vpišete konto na katerega boste knjižili dokument. Kadar se dokument ne nanaša na kupca v državi, vpišete ustrezni konto, ki ga poiščete v šifrantu s klikom na ikono  poleg vnosnega polja.

 

1.3.       Vnos podatkov v vnosne mape tretjega okna urejevalnika dokumentov (terciarno okno)

 

V vnosnih mapah tretjega okna Urejevalnika dokumenta urejate ali vnašate podatke o pozicijah, ki jih bo vsebovalo prejeto naročilo.

 

V vnosni mapi seznam so v obliki tabele izpisane vse pozicije, ki so na dokumentu.

 

   

V vnosni mapi z nazivom Podrobnosti vidimo vse podatke o poziciji na dokumentu. To so podatki o šifri artikla, količini, ceni, rabatu, davčni stopnji, opombi in obliki izpisa pozicij na dokumentu.

 

 

·         Artikel-  šifra artikla, dobaviteljeva šifra in EAN koda.

·         Količina - število kosov, ki jih boste izdali iz skladišča.

·         Cena – v tem polju je že pripravljena predlagana prodajna cena. Predlagana prodajna cena je cena iz cenika. Izračunana je  lahko na podlagi nabavne cene, ki vsebuje neto ceno, stroške carine, stroške špedicije, stroške transporta, ostale stroške nabave, in je nato pomnožena s klasifikacijskim faktorjem in faktorjem na artiklu.

·         Rabat - v kolikor dajete popust na posamezno pozicijo, v to polje vpišete odstotek ali znesek popusta.

·         Šifra davčne stopnje - vsak artikel ima opredeljeno davčno stopnjo, ki se obračuna tudi na osnovi podane izjave o davku, ki jo definiramo v vnosni mapi Povezave (v primarnem oknu). V polje se avtomatsko vpiše izračunan davek.

 

Izpiši:  v tem polju definirate željeno obliko izpisa artikla na prejetem naročilu. Izpiše se lahko naziv artikla, opomba namesto artikla ali razširjen naziv artikla.

 

 

 

1.4.      Urejanje obstoječega prejetega naročila

 

Predračun se lahko ureja, če še ni bil poknjižen. Dokument se lahko poišče na sledeče načine:

 

 

 

S potrditvijo izbire dokumenta se bo izbran dokument prenesel v urejevalnik dokumentov.

 


Iskanje starejšega prejetega naročila

 

Kadar prejem ni med zadnjimi vnesenimi dokumenti se dokument lahko poišče preko Listanja dokumentov. Ta program se lahko zažene iz:

 

Urejevalnika dokumentov:

 

 

Postopek:

 

V urejevalniku dokumentov izberete funkcijo za iskanje dokumentov za poljem ključ (1). V programu za listanje dokumentov v polje TIP (2) dokumenta vpišete PNA. Izberite še ostale parametre za izbor dokumentov. S funkcijo PRIKAŽI (3) program prikaže vse dokumente, ki odgovarjajo izbranim pogojem. Iskani dokument v listanju dokumentov izberi na začetku vrste (4). S funkcijo za prenos v urejevalnik  (5) ali dvojnim klikom na samo pozicijo prenesete dokument v urejevalnik dokumentov

 

 

Enak iskalnik je prijavljen v osnovnem meniju

 

 

 

1.5.      Izpis prejetega naročila

 

 

Program TIC omogoča direktno tiskanje na tiskalnik (1),  predogled izpisa na ekran (2) ali pošiljanje dokumenta v obliki PDF preko e-pošte (3). 

 

PRVO TISKANJE dokumenta morate vedno izvršiti preko predogleda, da si boste nastavili parametre za direktno tiskanje.

 

 

 

Potrebno je nastaviti:

 

·         Obrazec (1) kadar se tiskata tudi glava in noga dokumenta;

·         tiskalnik (2), kadar se ne izbere neposredno tiskanje na privzeti tiskalnik (3);

·         uporabo privzetega tiskalnika ob neposrednem tiskanju (3);

·         število kopij (4).

 

Na izpisih se lahko tiskajo tudi opombe.

 

Opombe

 

S klikom na ikono se odpre vnosna mapa, v kateri lahko izpišete opombe, ki ste jih predhodno vnesli v šifrant. Opombe v šifrantu so standardne opombe, ki se večkrat pojavljajo na različnih tipih dokumentov. V to polje lahko vpišete tudi poljuben tekst.

 

 

 

 

 

Izgled izpisa – pakirni list

 

 

Izgled izpisa – prejeto naročilo

 

 

 

 

1.6.      Premiki dokumentov

 

Premiki se lahko poljubno nastavljajo v modulu »Premiki dokumentov«. Pot sistem – administratorski programi – premiki dokumentov. Za nastavljanje premikov morate imeti pravice.

 

Po odprtju shranjenega dokumenta izberete funkcijo za premik (1). Program bo prikazal okno z možnimi vrstami ciljnih dokumentov (2). Z miškinim kazalcem izberite vrsto dokumenta v katerega želite premakniti predračun. Če želite, da se bo nov ciljni dokument odprl v novem oknu izberi funkcijo (3). Za premik v nov dokument izberete funkcijo »VREDU« (4), za preklic premika izberete funkcijo »PREKLIČI« (5).

 

 

 

Po izbiri premika bo program ustvaril nov dokument s svojo številko in ključem.

 


 

Pregled povezanih dokumentov je vedno možen v zavihku »Reference«.

 

 

 

 

 

1.7.      Knjiženje in odknjiženje prejetega naročila

   

S knjiženjem prejetega naročila se izvede rezervacija zaloge artiklov na dokumentu in omogoči tudi delno izdajo blaga iz skladišča z izdobavnimi dokumenti (DOB,BLA). Z odknjiževanjem prejetih naročil se izgubi sled za morebitnimi stornacijami prejetih naročil. Po knjiženju se količina rezervacij s prejetimi naročili pozna na pregledih:

 

 

Pregled artiklov

 

 


V pregledih zalog po skladiščih:

 

 

 

1.8.      Premik v izdobavo

 

Opis za prenos v izdobavo je na izdobavnih dokumentih (BLA,DOB). Za urejanje in stornacijo rezervacij so navodila v modulu za urejanje prejetih naročil.