KREIRANJE
IN OBDELOVANJE POTNIH NALOGOV
V tem modulu kreiramo potni nalog. Vnosno
okno potnega naloga je razdeljeno na štiri tematske sklope:
Tematski sklopi so naslednji:
·
vnos
osnovnih podatkov (glava potnega naloga);
·
vnos
predujmov (preglednica);
·
vnos
prilog (preglednica);
·
vnos
relacij (preglednica).
Za pravilno
delovanje evidence službenih poti je vnos osnovnih podatkov obvezen, medtem ko
je vnos ostalih podatkov pogojen z dejanskim dogodkom službene poti.
Opis funkcijskih
gumbov
Novi vnos
Shranitev podatkov
Preklic vnosa
Brisanje vnosa
Urejanje vnosa
Optimiranje prikaza preglednic
Naslednji tematski del
Prvo knjiženje (odhod na službeno pot)
Drugo knjiženje (zaključek službene poti)
Tretje knjiženje (predano v obračun)
Obračun potnega naloga
Tiskanje potnega naloga
Priklic elektronske pomoči
Izhod
Potni nalog lahko
izstavimo, kadar so relacije poti znane vnaprej ali pa kadar relacije poti niso
znane vnaprej in voznik le-te vnaša med službeno potjo. V nadaljevanju sledi
opis postopka kreiranja potnega naloga:
1.
Izberemo
gumb za novi vnos .
2.
V
polja tematskega dela »Osnovni podatki« vnesemo potrebne podatke, ki jih lahko
vnašamo s pomočjo ikone → le-ta nam prikliče
podatke iz ustreznih šifrantov.
3.
Po
želji oziroma po potrebi izpolnimo tudi polja v preostalih tematskih delih:
·
relacije: v kolikor pot vnaprej ni znana, lahko
polja pri prvem knjiženju pustimo prazna ter izpišemo potni nalog brez pozicij
(na izpisanem potnem listu lahko zaposleni na službeni poti sam izpolnjuje
relacije službene poti)
Pri prvem vnosu
relacije modul samodejno vnese stranko odhoda – matično podjetje. Stranko
odhoda za vse naslednje pozicije modul prav tako vnese samodejno – pri tem
upošteva stranko prihoda na predhodni poziciji.
Pri vpisovanju
relacij moramo biti posebej pozorni na časovno zveznost – odhod in prihod k
stranki (datum/čas odhoda mora biti drugačen od datuma/časa prihoda).
V kolikor obstoja
določen sklicevalni dokument za pot, le-tega vpišemo v polje (Povezava
na dokument) na poziciji in modul nam bo samodejno vnesel stranko
prihoda.
Ko vnesemo stranko
prihoda je možno vnesti tudi osebo, ki smo jo pri tej stranki konkretno
obiskali. Pogoj je ta, da je ta oseba vnesena v šifrantu oseb.
Vkolikor vnesemo
prevozno sredstvo za katerega je zahtevan vnos začetnega stanja števca, lahko
le-to storimo že pred prvim knjiženjem, sistem pa bo ta podatek zahteval
najkasneje ob drugem knjiženju.
Zadnja pozicija pri
relacijah bo zmeraj vrnitev v izhodiščno točko. Klik na (vrnitev v izhodiščno točko) nam avtomatsko
pripravi pozicijo vrnitve v matično podjetje. Pri tem moramo spremeniti le še
čas odhoda in čas prihoda.
·
predujmi:
S pomočjo ikone se nam odpre ustrezen šifrant, iz katerega
izberemo želeno vrsto predujma (prenos iz šifranta »Vnos stroškov«):
Polja o predujmih se
izpolnijo ob prvem kreiranju potnih nalogov. Polje izpolni odgovorna oseba
oziroma vodja, ki pošilja zaposlenega na službeno pot.
·
priloge:
Tematski del izpolni
oseba, ki je bila na službeni poti. V pozicije vnese stroške, ki jih je imela
na poti. Pri tem si lahko pomagamo z ikono ,
ki nam prikaže ustrezni šifrant, iz katerega izberemo želene podatke.
4.
Podatke
oziroma potni nalog shranimo s klikom na ikono .
5.
S
pomočjo gumba za tiskanje potni nalog natisnemo. Pri tem imamo naslednje
možnosti:
Za knjiženje potnega
naloga lahko v šifrantu »Zaposleni« vsakemu zaposlenemu dodelimo določene
pravice – v odvisnosti od izbranega koncepta o izdelavi potnega naloga. V fazi
od izdelave pa do obračuna potnega naloga je potrebno trikratno knjiženje
potnega naloga, in sicer:
¨ 1. knjiženje: ob odhodu na pot.
¨ 2. knjiženje: ob prihodu iz
poti; priprava za obračun.
¨ 3. knjiženje: potrditev za v
obračun. Po tem dejanju spreminjanje podatkov ni več mogoče. Potni nalog se je
predal v obračun za to pooblaščeni osebi. Le-ta ga obračuna s pomočjo modula
»Izdelava potnega naloga z obračunom«.
Potni nalog se lahko premakne v obračun
takrat, ko je trikrat poknjižen (zaključen).
Obračun potnega naloga je samodejen in je
odvisen od urejenih/izpolnjenih šifrantov ter podatkov v potnem nalogu. Kljub
samodejnemu obračunu je izračunane podatke mogoče naknadno urejati (to sme le
pooblaščena oseba).
Za obračun potnega naloga odpremo obrazec
»Izdelava potnega naloga z obračunom«. Za uporabo modula se predhodno dodelijo
pravice, saj ne more vsak zaposleni obračunavati potnih nalogov.
V iskalniku poiščemo zaključeni potni nalog
ali v obrazec vpišemo njegovo številko. Izpiše se nam potni nalog. Za obračun
potnega naloga kliknemo na ikono .
Odpre se okno:
V kolikor ugotovimo, da je obračun napačen,
imamo s klikom na ikono možnost, da ga izbrišemo in ustvarimo novega.
Ko so vsi podatki pravilni, dokument shranimo ter kliknemo na ikono ,
s čimer zaklenemo obračun in potni nalog. Ko to storimo, lahko v naslednjem
koraku generiramo temeljnico za potni nalog.
V obrazcu »Izdelava potnega naloga« imamo v
tematskem delu »Osnovni podatki« informativno okno:
Okno nam omogoča hiter vpogled v porabljeni
čas na službeni poti, razdaljo, ki smo jo prevozili ter število strank, ki smo
jih obiskali. Pri tem ločeno prikazuje čas, ki smo ga porabili na poti ter čas,
ki smo ga potrebovali, da smo opravili določeno nalogo (ali več nalog) pri
stranki/strankah.
V informativnem oknu pa lahko spremljamo
tudi stanje potnega naloga, in sicer, ko potni nalog prvič kreiramo, je v
rumenem oknu napis: .
Ko potni nalog pripravimo, ga prvič knjižimo. Takrat je stanje v oknu
naslednje: .
Ko se zaposleni vrne iz službene poti, vnese
v potni nalog še preostale podatke o poti, ter nalog drugič knjiži – zapis se
spremeni: .
V tem primeru potni nalog še lahko popravimo, saj še zmeraj obstaja možnost
odknjiževanja. Podatke na dokumentu je potrebno še enkrat preveriti ter nato
popraviti ali pa ga tretjič knjižimo: .
Po tretjem knjiženju je potni nalog potrjen za v obračun. Pooblaščena oseba
potni nalog obračuna, shrani ter dokončno knjiži (zaklene obračun in potni
nalog). Ko ustrezni potni nalog ponovno odpremo, vidimo v informativnem oknu
napis .
Po tem je ponovno urejanje in kakršnokoli popravljanje podatkov v potnem nalogu
onemogočeno.